Co to jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization = optymalizacja pod wyszukiwarkę), to kompleksowe działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Bezpośrednim ich skutkiem jest wzrost ruchu w witrynie.

Można prowadzić działania bezpośrednio na stronie internetowej (ang. On-Page SEO) lub poza stroną internetową (ang. Off-Page SEO).

On-Page SEO polega m.in. na:

  • regularnym publikowaniu wysokiej jakości treści
  • umieszczaniu słów kluczowych w tekście, nagłówkach i adresie URL
  • optymalizacji kodu HTML
  • zagwarantowaniu szybkiego ładowania się strony
  • wykonaniu wersji strony dla urządzeń mobilnych
  • tworzeniu odpowiednio długich wpisów na stronie
  • umieszczeniu przycisków do udostępniania strony w mediach społecznościowych

Podstawą Off-Page SEO jest tworzenie linków zwrotnych. Linki możesz budować poprzez celowe działanie, np. zachęcanie klientów do linkowania do Twojej strony, albo tworzyć samemu, np. podając link w podpisie, gdy odpowiadasz na komentarz na blogu. Linki do naszej Twojej mogą także – bez Twojej ingerencji – udostępniać osoby trzecie. Wówczas masz do czynienia z linkami naturalnymi.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie?

Nie dbając o pozycjonowanie swojej firmy, tracisz pieniądze. Dlaczego?

  1. Są ludzie, którzy szukają Twoich produktów lub usług w wyszukiwarkach
  2. SEO zwiększa liczbę potencjalnych klientów i sprzedaż
  3. SEO jest darmowe, jedyne koszty to koszty współpracy z najlepszą firmą SEO
  4. SEO nie korzysta z płatnych reklam
  5. SEO jest aktywne 24/7 i Twoje rankingi nie znikną z dnia na dzień
  6. SEO buduje zaufanie i wiarygodność wśród odbiorców
  7. SEO to strategia długoterminowa
  8. SEO wpływa na decyzje zakupowe
  9. SEO zwiększa świadomość marki
  10. SEO otrzymuje o 90% więcej kliknięć niż płatne reklamy
  11. SEO jest mierzalne
  12. Twoi konkurenci wykorzystują SEO do wzrostu
  13. SEO pomoże Ci wejść na nowe rynki

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Cieszący się powodzeniem sklep internetowy to wypadkowa wielu czynników, które należy wziąć pod uwagę, jeśli chcesz, aby odwiedzający stronę stali się płacącymi klientami.

W jaki sposób możesz pozycjonować swój sklep?

  1. Zrób wrażenie

Odwiedzający Twoją witrynę powinni zaangażować się, gdy tylko otworzą Twoją stronę internetową i pozostać zaangażowanymi przechodząc z jednej podstrony na drugą. Zainwestuj więc w najlepszy możliwy projekt, aby przekonać użytkowników do pozostania w witrynie. Świetnym pomysłem jest powierzenie wykonania strony internetowej profesjonalnej agencji reklamowej!

  1. Udostępnij atrakcyjne zdjęcia produktów

Internauci zwracają uwagę na obrazy. Klienci zapamiętują 80% z tego, co widzą i tylko 20% z tego, co czytają!

  1. Zadbaj o sprawną nawigację strony

Płynna i bezstresowa nawigacja po witrynie pozwala odwiedzającym łatwo znaleźć to, czego szukają. Warto dodać kategorie takie jak “Co nowego” czy “Ostatnio oglądane”, które ułatwią kupującym poruszanie się po stronie oraz zwiększą sprzedaż.

  1. Zaprezentuj swoją unikalną propozycję sprzedaży (USP)

Co oferujesz? Dlaczego warto to próbować i kupować? Kto jest Twoją grupą docelową? Kim są Twoi konkurenci i czym różnisz się od nich? Odpowiedz na te pytania i określ swoją USP.

Dlaczego warto korzystać z pozycjonowania lokalnego?

Lokalne SEO to skuteczny sposób promowania w Internecie produktów i usług dla lokalnych klientów w momencie, gdy ich szukają. Miliony klientów codziennie korzystają z wyszukiwania lokalnego, aby znaleźć najlepsze lokalne firmy w swojej okolicy. Statystyki pokazują, że 96% właścicieli komputerów PC przeprowadza lokalne wyszukiwania, a 46% wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny*.

Trendy w zakresie wyszukiwań lokalnych są silne i będą coraz bardziej znaczące w przyszłości. Wszystkie lokalne firmy handlowe – od hydraulików i budowniczych, po kwiaciarnie i księgowych – mogą ulepszyć swoją strategię i zarabiać więcej dzięki lokalnemu SEO. Zacznij więc dziś!

* Źródła: Searchengineland.com i Business2community.com

Masz lokalną firmę, która jeszcze nie istnieje w Internecie?

Chcesz, aby Twoja firma pojawiła się na pierwszej stronie wyników Google?

Podnieś słuchawkę i wybierz numer 12 200 23 87