Jak działa Google AdWords?

Google AdWords korzysta z możliwości, jakie daje licytacja, a dokładniej prowadzi aukcję, w której przedmiotami do wygrania jest umieszczenie reklam w sieci reklamowej. Licytującymi są reklamodawcy, którzy promują swoje produkty i usługi.

Na tym rynku aukcyjnym reklamodawcy rywalizują więc o wyświetlanie swoich reklam potencjalnym klientom. Google AdWords jednak naprawdę się wyróżnia, ponieważ częstotliwość wyświetlania reklamy, jej pozycja na stronie i koszt zależą od dwóch czynników: stawki reklamodawcy i przewidywanej jakości reklamy. Jeśli Twoje reklamy będą kiepskie (niska jakość), będziesz musiał zapłacić o wiele więcej (bardzo wysokie stawki) firmie Google za to, że wyświetli reklamy swoim użytkownikom.

Model rozliczania CPC i jego zalety

CPC (cost-per-click) oznacza, że płacisz za każdym razem, gdy dana osoba faktycznie kliknie w Twoją reklamę. Takie reklamy są świetną opcją, by uzupełnić Twoje działania marketingowe i zmaksymalizować zasięg.

Oto 5 powodów, dla których warto utworzyć płatną kampanię wyszukiwania dla swojej firmy i zarządzać nią:

  1. Szybkość i łatwość uruchomienia kampanii
  2. Nieograniczony zasięg
  3. Wysoce ukierunkowany ruch w Twojej witrynie
  4. Możliwość testowania słów kluczowych
  5. Łatwe zarządzanie kosztami kampanii i określanie zwrotu z inwestycji

Analiza już istniejących kampanii i dalsza obsługa

Google AdWords dostarcza wiele statystyk i narzędzi do ich analizy. Istnieją dziesiątki danych i sposobów, na które można je dzielić, a ponadto na bieżąco dostarczane są wyniki osiągane niemal w czasie rzeczywistym. Osoba, która korzysta z Google AdWords, aby wykonać analizę prowadzącą do optymalizacji, powinna więc mieć opanowane:

  1. Zrozumienie tabel
  2. Analizowanie wydajności słów kluczowych
  3. Analizowanie skuteczności reklam
  4. Analizowanie wydajności kampanii
  5. Analizowanie wydajności w czasie

Konfiguracja i obsługa nowych kampanii

Kampania w sieci wyszukiwania należy do jednego z najpopularniejszych rodzajów kampanii Google Adwords. Charakteryzuje się tym, że reklamy wyświetlają się obok wyników wyszukiwania Google oraz w innych witrynach Google, gdy użytkownicy wyszukują hasła powiązane ze słowami kluczowymi z reklam.

Coraz popularniejszy staje się też remarketing – czyli wyświetlanie reklam w sieci partnerów Google, takich jak YouTube, OLX, Blogger i innych. Reklamy te są wyświetlane na urządzeniach potencjalnych klientów, którzy kiedyś odwiedzili Twoją witrynę, ale – upraszczając – nie dokonali zakupu. Później reklamy produktów czy usług pojawiają się np. na portalach społecznościowych, na które loguje się użytkownik.

Pierwszym krokiem na drodze do konfiguracji konta jest jego założenie. Możesz do tego wykorzystać istniejące konto Google lub utworzyć nowe – specjalnie do korzystania z Google AdWords. Następnie określisz podstawowe informacje, takie jak lokalizacja i strefa czasowa. Na końcu skonfigurujesz szczegóły, dzięki czemu Google będzie Cię rozliczać co miesiąc.

Idealne konto AdWords jest podzielone na pojedyncze kampanie, z których każda ma własne grupy reklam. Z kolei każda grupa reklam ma własne słowa kluczowe, niepowtarzalny tekst i strony docelowe.

Istnieje kilka sposobów na zorganizowanie konta AdWords w zależności od potrzeb. Możesz na przykład skonstruować swoje konto AdWords na podstawie struktury witryny, według typów reklamowanych produktów lub usług albo według lokalizacji geograficznej, jeśli Twoja firma działa na różnych rynkach.

Chcesz promować swoją firmę przez AdWords, ale nie wiesz, od czego zacząć?

Potrzebujesz reklamy, która szybko zwiększy Twój zysk?

Podnieś słuchawkę i wybierz numer 12 200 23 87