Historia sukcesu – ponad 3 razy tyle użytkowników odwiedzających stronę!

30.03.2015

Dzisiejszy wpis przedstawi jak dzięki systematycznym i dobrze zaplanowanym działaniom można osiągnąć bardzo dobre efekty. Liczba użytkowników odwiedzających stronę wzrosła do 226%, co najważniejsze liczba użytkowników docierających do podstrony z danymi kontaktowymi prawie się podwoiła.

analytics

Strona, którą się opiekujemy, należy do firmy zajmującej się produkcją, regeneracją i serwisem części do maszyn w tym między innymi budowlanych i rolniczych. Wykonaliśmy analizę oraz dobór odpowiednich fraz kluczowych, optymalizację strony, a następnie rozpoczęliśmy pozycjonowanie. Prezentujemy efekty prowadzonych działań na przestrzeni kilku miesięcy – sierpień 2014 do marzec 2015.

sukcesStrona posiadała już bazę wiedzy z pomocnymi artykułami, lecz niestety nie dawało to ruchu na zadowalającym poziomie. Dzięki temu, że mieliśmy już solidną podstawę w postaci wartościowego contentu, mogliśmy w łatwy sposób zdiagnozować przyczynę.
Problemów do rozwiązania było kilka, pierwszy to podstrony z artykułami nie były zoptymalizowane pod kontem wyszukiwarek. Drugi problem – strona klienta dla wielu potencjalnie atrakcyjnych fraz kluczowych pojawiała się w wynikach wyszukiwania, lecz na stronach od 2 do 5, ostatnia kwestia to fakt, że do stron z wpisami nie prowadził ani jeden link. Wiedzieliśmy już jak możemy pozyskać potencjalnych klientów, lecz pozostawała jedna kluczowa kwestia do wyznaczenia – co tak naprawdę jest celem funkcjonowania tej strony. Celem biznesowym strony jest aby użytkownicy ją odwiedzający przechodzili na podstronę z danymi kontaktowymi i przesyłali poprzez e-mail lub składali drogą telefoniczną indywidualne zapytania o produkty i usługi naszego klienta. Celem naszych działań stało się pozyskanie jak największej liczby użytkowników, którzy będą zainteresowani kontaktem z firmą naszego klienta i samodzielnie przejdą do podstrony zawierającej dane kontaktowe.

Dzięki odpowiedniej optymalizacji podstron z artykułami oraz pozyskaniu linków prowadzących do wpisów, dla wielu fraz kluczowych, które były na odległych pozycjach strona zaczęła pojawiać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki google.pl. Dzięki dobrze wykonanej optymalizacji i skutecznemu pozycjonowaniu liczba użytkowników odwiedzających stronę zwiększyła się ponad trzykrotnie, a tych docierających do podstrony kontakt prawie podwoiła.

analytics-kontakt

Dzięki stosowaniu Google Analytics możemy na bieżąco monitorować z jakich artykułów trafia najwięcej użytkowników zainteresowanych kontaktem. Jest to bardzo pomocne w planowaniu dalszych działań.

Ciągle wybieramy i dodajemy nowe frazy kluczowe na jakie strona jest pozycjonowana przez co już dobry wynik ciągle jeszcze się poprawia. Za kilka miesięcy z przyjemnością zaktualizujemy ten wpis prezentując jeszcze lepsze efekty. Każda ze stron naszych klientów traktowana jest w sposób kompleksowy obejmujący: analizę, planowanie, monitorowanie działań i na podstawie wyników planowanie kolejnych. Skuteczne pozycjonowanie to takie, które pomaga realizować cele biznesowe klienta, a nie takie które daje wyłącznie wysokie pozycje.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak będzie wyglądać historia sukcesu Twojej strony zapraszamy do kontaktu z nami.